Összes oldalmegjelenítés

2012. április 8., vasárnap

Húsvéti répatorta


Répatorta húsvétra
Ha húsvét, akkor répatorta!   Hasonlatos az eddig elkészített répatortáimhoz, de most dió is került a tésztába, egy a mindmegette.hu-n talált recept szerint.


Hozzávalók:
4 tojás
2 teáskanál sütőpor
35 dkg pucolt sárgarépa
10 dkg  darált dió
14 dkg finomliszt
14 dkg rétesliszt
1,5 dl napraforgóolaj 
30 dkg barna cukor
csipetnyi só
2 teáskanál vaníliás cukor
1 kávéskanál fahéj

Elkészítés:
A megtisztított répát apró reszelőn lereszelem. Liszteket, sütőport, fahéjat sót összekeverem. Másik edényben a tojásokat a cukorral, vaníliás cukorral géppel néhány perc alatt habosra kikeverem. Apránként beleadom az olajat, majd a lisztet, diót és a kinyomkodott reszelt répát kézzel, fakanállal forgatom hozzá. Kikent, lisztezett tortaformába töltöm és 180 fokra előmelegített sütőben tűpróbáig (kb. 40 perc) sütöm. kivéve rácson kihűtöm.
Én most a húsvét jegyében nyuszis formában sütöttem, melyet Tortabirodalom-Orsitól nyertem még március elején. Már régebben megkaptam a nyereményemet, amelyet itt is megköszönök Orsinak, de mivel húsvéti tortabetétek tartoznak a kapcsos tortaformához, úgy gondoltam, megvárom vele a húsvétot.

A csomagban volt még habkártya, sütőpor és csoki(a csokit rögtön megettem).
A nyuszis betéttel sült répatorta:

              
A kihűlt tortalapot ketté vágtam és az alsó lapot megkentem a januárban főzött narancsos sárgarépa lekvárral. Rátettem a nyuszis lapot és kívülről zöldre színezett mascarpone krémmel  kentem be.
Mascarponés krém:
20 deka házi mascarpone
10 deka vajk
2-3 evőkanál porcukor
1 tk zöld színű mandula aroma
1 mk folyékony zöld festék
A szobahőmérsékletű vajat, mascarponét a porcukorral jó krémesre kikevertem majd színeztem.

A nyuszis részre régebbről maradt pillecukor fondantot borítottam. A nyuszi lábánál lévő tojásokat folyékony ételfestékkel színeztem. Fű gyanánt a zöld részre még tettem sajtreszelőn lereszelt zöld fondantot. Hűtőben töltötte az éjszakát.

          
Az ünnepi asztalra téve minden családtagom megdicsérte a küllemét, és mindenki finomnak találta az ízét.

      
Még csináltam a lányoknak (az unokáimnak) nyuszi popó sütés nélküli édességet, Linyah húsvéti nyúlsegg tortáját alapul véve.


                 

    

Az Ehető kokárda anyagából gólyókat formáltam, hátra kis gyolyócskákat ragasztottam farkának, fehér fondantból pedig füleket előre. Én lábakat nem csináltam  rájuk.

Sütöttem még újabb adag medvehagymás túrós csigát, olyan sikere volt a múlt héten.

       
További kellemes ünnepet kívánok minden olvasómnak!

29 megjegyzés:

  1. Kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés
  2. Kellemes ünnepeket! Nagyon cukik ezek a nyuszik :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Tejszínhab! Neked is további kellemes ünnepet kívánok!

      Törlés
  3. Gratulálok a nyereményedhez, szuper tortát készítettél:) További jó időtöltést és kellemes ünnepeket kívánok:)

    VálaszTörlés
  4. Trollanyu, köszönöm! Nektek is további kellemes ünnepet kívánok!

    VálaszTörlés
  5. Kellemes Húsvéti Ünnepeket! Nagyon jó lett a nyuszis torta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Angéla, Nektek is további szép ünnepet!

      Törlés
  6. További kellemes ünneplést kívánok! A képeket elnézve én is nagyon szívesen lennék nálatok gyerek. Vagy egyszerűen sütiszerető felnőtt :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Édeskonyha, nagyon kedves vagy!
      További jó ünnepet neked is!

      Törlés
  7. Kellemes húsvéti ünnepeket!

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szép ez a nyuszikás torta! Továbbra is áldott húsvétot kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Alíz, viszont kívánom!

      Törlés
  9. Nagyon klassz lett a nyuszis tortád!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Lilla, és finom is volt!

      Törlés
  10. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  11. Hát minden csodás nálad:)Áldott Húsvéti Ünnepeket kívánok:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kati, köszönöm! Remélem, nektek is kellemesen teltek az ünnepek!

      Törlés
  12. Kellemes ünnepeket:) Nagyon jók lettek!

    VálaszTörlés
  13. Utólag is kellemes ünnepeket kívánok...ha ez lehetséges.
    Nagyon jó a húsvéti tortaforma!! és ngyon szuper tortát készítettel benne:))))
    A nyuszi popó és a csiga is nagyon ínycsiklandó!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, judóca! Én is utólag kívánok - vagy úgy mondom, hogy remélem kellemes ünnepetek volt!

      Törlés
  14. Nagyon szép lett a nyuszitorta!!!

    VálaszTörlés
  15. Kedves Marisz ! Olvastam a saját blogom bejegyzéseit, ott találtam Rád. Gondoltam beugrom Hozzád egy percre. Most vettem észre, hogy már több mint egy órája itt bóklászok Nálad. S bizony, bizony nagyon sok szépséget, finomságot találtam. Gratulálok Neked és csak imádd és szeresd a tortákat továbbra is. Majd még jövök böngészni - mert van mit- de most nagyon elszaladt velem az idő itt Nálad :)
    Köszönöm, hogy meglátogattál.

    VálaszTörlés
  16. Viki! Köszönöm a kedvességed! Én is szívesaen nézelődök nálad, meg másutt is. Sok blogot olvasgatok és bizony nem mindig van időm hozzászólásra.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...