Összes oldalmegjelenítés

2012. szeptember 12., szerda

Gesztenyés krémes sütés nélkül


Gesztenyés krémes
 Az alaphoz:
50 deka gesztenyemassza
25 deka kekszdara
5 deka vaj
5 evőkanál tej
2 evőkanál rum

Vaníliás krémhez:
8 deka főzős vanília pudingpor
hat deci tej
10 deka cukor
12,5 deka vaj

Csokoládés krémhez:
Ugyanaz, mint a vaníliás, csak ehhez csokoládés pudingport kell használni.

Tejszínes  réteghez:
2,5 deci habtejszín
1 evőkanál porcukor
1 kis zacskó habfixáló

Elkészítés:
Az alap hozzávalóit összegyúrtam, majd egy 25x25 centis, folpackkal kibélelt formába nyomkodtam, és hűtőbe tettem.
A vaníliás és a csokoládés pudingport külön-külön a szokásos módon megfőztem. Először a vaníliásat, amit hideg vízben, kevergetve kihűtöttem és ekkor kevertem hozzá a szobahőmérsékletű vajat, és géppel jól kihabosítottam. 
Rákentem a gesztenyés alapra, majd hűtőbe került a félkész desszert, és ugyanígy elkészítettem a csokis krémet is. Ezt a vaníliaréteg tetejére símítottam és egész éjszakára hűtőbe tettem.
Másnap reggel felvertem a tejszínt, vagy inkább csak akartam, mert nem kemény hab lett belőle, hanem inkább valami krémszerűség. Megkóstoltam, ízre jó volt, rákentem a csokis krém tetejére, majd táblás étcsokiból 3 kockát ráreszeltem a tetejére. Fogyasztásig ismét hűtőbe került.




Ez nagyon finom volt! Az alaprecept  Anitától van, köszönöm neki! Persze, én kicsit módosítottam rajta.
A fotók nem valami szépek (most sem), az igazi színeket nem adják vissza. Annyit azért elárulok, hogy én már elég régóta gluténmentes pudingporokat használok, és ezeknek a színe kevésbé intenzív, mint pl. a drOetkeré.        
Ezt is még a névnapomra készítettem, főleg azért, mert a kisebbik fiam nagyon szereti a gesztenyés édességeket. De a többi vendég is  dicsérte, így aztán merem ajánlani másoknak is.

14 megjegyzés:

  1. Ez aztán az ízbomba, azt hiszem nagy kedvencem lenne!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Lilla! Csak ajánlani tudom, készítsd el te is!

      Törlés
  2. Hűha! Összefolyt a nyál a számban :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szuper ez a sütés nélküli sütemény, azt hiszem nálunk is nagy sikert aratna.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon-nagyon jól néz ki, és könnyeden finom lehet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka, köszönöm! Mi nagyon finomnak találtuk.

      Törlés
  5. Szerintem pedig csodaszépek ezek a sütik:) Én nem vagyok nagy barát a gesztenyével, de most kedvet kaptam hozzá, hogy kipróbáljam:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kati!Próbálj megbarátkozni a gesztenyével, ez nagyon finom!

      Törlés
  6. Hat,ez nagyon jol nez ki....es sutni sem kell...ki fogom problni...koszi *

    VálaszTörlés
  7. Cirmicica, köszönöm! Próbáld ki bátran, biztos sikerülni fog!

    VálaszTörlés
  8. Most gesztenyés "korszakomat" élem, így erre a receptre esett a választásom a Blogkóstoló 11. fordulóján:
    http://konyhalal.blogspot.hu/2013/09/gesztenyes-kremes-sutes-nelkul.html
    Nagyon finom, köszönöm a receptet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Linyah, örülök, hogy neked is sikerült finomra elkészíteni!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...