Összes oldalmegjelenítés

2012. szeptember 9., vasárnap

Zabpelyhes sós keksz


Zabpelyhes sós keksz
Ezt a receptet BeckZsu és Gyémántkonyha  blogján is megtaláltam, és kettőjük tapasztalait hasznosítva készítettem el az én variációmat. Nagyon hálás vagyok nekik érte, mert egy újabb kedvenc rágcsálni valóra találtam náluk.
Ahogy én csináltam:

Hozzávalók:
20 deka zabpehely
25 deka reszelt sajt
5 evőkanál liszt
5 evőkanál kukoricaliszt
1/3 csomag sütőpor
2 tojás
3 evőkanál tejföl
fél deci étolaj(nálam olíva)
1 kávékanál só
zöldfűszerek(nálam friss oregánó, kakukkfű)

A hozzávalókból összegyúrtam a tésztát, és kb. 5-6 cm átmérőjű  rudakat formáztam belőle, melyeket folpackba csomagolva 1 éjszakára hűtőbe tettem.  Másnap  fél centi vastagra felszeleteltem.


A szeleteket sütés előtt kicsit megformáztam
 
Sütőpapírral bélelt tepsiben 180 fokra előmelegített sütőben alsó-felső lángon kb. 20 perc alatt megsütöttem őket. Ebből a tésztamennyiségből 50 darab keksz lett. A második tepsivel kicsit tovább maradt benn, megpirultak, de nem égtek meg. Nekem ez jobban ízlett.

Kicsit pirosabbra sütve
     

6 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...