Összes oldalmegjelenítés

2012. október 27., szombat

Brigadeiro - a híres brazil bonbon


Brigadeiro (brigádejru)
Nyamm blogjátékára készítettem ezt az egyszerű brazil édességet.
A játék lényege, hogy mivel Nyamm a 4-es szám bűvöletében él, a játékos által készített bármilyen ételféleség valahogy kapcsolódjon a 4-es számhoz: hozzávalók, díszítés, réteg, stb.
Pocak Pannánál  olyan édességre leltem, mely csupán 4 összetevőből áll.

1.   Vaj  -  1 evőkanál
2.   Sűrített tej  - 340 gramm
3.   Kakaópor  - 5 evőkanál
4.   Csokoládédara forgatáshoz

A vajat, sűrített tejet és a kakaóport beleöntjük egy edénybe, majd kis és közepes láng közötti lángon melegítjük állandóan kevergetve. Az eredeti recept szerint kb. negyed óráig, de nekem 10 perc alatt elérte a megfelelő állagot, kellően besűrűsödött (ha látszik az edény alja keveréskor, jó).  Kis hűtés után amikor már elállta a kezem, bevajazott kézzel gombócokat formáltam, melyeket csokidarába forgattam, és mignonpapírba helyeztem szervírozáshoz. Pannának 28 darab golyója lett, nekem összesen 12, mert ha aprókat csináltam volna, nem mutat a mignonpapírban. Legközelebbre bonbon papírokat veszek és abba kisebbeket csinálok. Elég egy gombócnak 1 teáskanálnyi massza.
A tubusos sűrített tejet használja, aki el akarja készíteni, mert az sűrűbb, mint az üveges.
Eredetileg Negrinho volt a neve ennek a bonbonnak és csupán e négy összetevőből állt. A Brigadeiro elnevezést később kapta. A brigaderio  portugál szó, dandártábornokot jelent.  Az édesség nevét a portugál dandártábornok, Eduardo Gomes adta, ő a brazil légierő parancsnoka volt, aki igen szerette a csokoládét. Ez a magas, jóképű férfi 1946-ban indult a brazil elnökválasztáson. Mivel főleg a nők körében volt igen népszerű , az őt kedvelő hölgyek ezt az édességet elkészítették, eladták és a befolyt összeggel támogatták a kampányt. És bár akármilyen "szépfiú" volt ez a dandártábornok, a választást nem ő nyerte. Viszont a Brigadeirónak elnevezett édesség sokkal népszerűbb lett, mint előtte volt, és a nevével összekapcsolódik  Főleg partykon, gyerekzsúrokon szolgálták és szolgálják fel ma is. A későbbiekben rumot, vaníliát is tettek bele, a forgatáshoz apróra vágott pekándiót, reszelt kókuszt, vagy kakaóport is alkalmaztak.
Arról pedig még nem írtam, hogy milyen finom  a brigadeiró.
Nagyon, nagyon, de nagyon!
3x4 darab lett összesen
  Hamarosan készíthetem újra, mert négy kivételével máris elfogyott!           
Ezt a 4-et Nyammmnak tettem félre, ugorjon be érte, ha erre jár!
Köszönöm Nyammmnak a jáétékot, Pocak Pannának pedig nagyon hálás vagyok a receptért!                      

12 megjegyzés:

  1. Nagyon érdekes recept. A kép láttán nem gondoltam volna, hogy ezekből áll össze ez a finomság! Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó kis recept és nagyon guszták:))

    VálaszTörlés
  3. Tényleg érdekes, hogy ilyen kevés hozzávalóval ilyen finom bonbonkákat lehet készíteni! :) Nagyon helyeskék! :)

    VálaszTörlés
  4. Köszönjük a receptet! NAgyon guszta bonbonokat készítettél! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A bonbonok nagyon finomak, érdemes utánam csinálni!

      Törlés
  5. Finom lehet nagyon! És annyira ennivalóan néznek ki!Következő adagból én is kérek szépen:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Emi, nagyon finomak!Sajnos, nem küldhetek, mert messze vagy...
      De tudod mit?
      Készítsd el magadnak, és írd meg a blogodon a tapasztalataidat vele.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...