Összes oldalmegjelenítés

2013. január 23., szerda

Spenótos piskótatekercs a SAD 12. fordulójára


Spenótos piskótatekercs túróval, sonkás palacsintával töltve
             
A SAD. 12.fordulójára  Éva a Takarékos konyha blog írója, a játék mostani háziasszonya azt a feladatot adta, hogy: "csavard fel a..."!
Így hát én is felcsavartam, méghozzá duplán.
Egyszer felcsavartam a spenótos piskótatekercset, egyszer pedig a sonkás palacsintát, ami tölteléke volt.
Az ötletadó recept Vanilla Daniela - Ajvár kockája. No én ebből indultam ki és kreáltam magam módján egy finom spenótos roládot.

Sütöttem egy spenótos piskótalapot, készítettem egy túrós tölteléket amivel megkentem, sütöttem néhány palacsintát amelyekbe sonkaszeleteket tettem reszelt sajttal megszórva, úgy csavartam fel.
Spenótos piskóta:
4 tojás
4 evőkanál finomliszt
1 cs sütőpor
1 deci sűrű spenótvelő
2 evőkanál tejföl
2 csipet só
Először 20 deka friss spenótot megtisztítottam, majd alapos mosás után annyi vízzel ami épp ellepte tűzre tettem és forrás után 5 percig főztem. Miután kicsit hűlt, leturmixoltam.
A tojásokat szétválasztottam és először a fehérjékből egy csipet sóval kemény habot vertem.
A tojássárgákhoz hozzáöntöttem kb. 1 decit a spenótsűrítményből, hozzáadtam 2 evőkanál tejfölt meg a másik csipet sót és ezt is jól összekevertem. Ezután belekevertem a sütőporos lisztet, majd fakanállal óvatosan a tojáshabot. Ekkor még egy pici spenótsűrítményt tettem hozzá, hogy körülbelül olyan legyen a massza állaga, mint a hagyományos piskótáé. Sütőpapírral bélelt tepsiben 180 fokra előmelegített sütőben alsó-felső lángon 20 percig sütöttem. Miután kisült, egy ugyanolyan méretű tepsit ráborítottam, úgy hűlt lassan. Tepsi mérete a nagy gáztepsi.
Sütés előtt a tepsiben
           
Közben megsütöttem a palacsintákat.
Palacsinta:
1 tojás
1 deci tej
1 deci buborékos ásványvíz
csipet só
1 evőkanál olaj
10 deka finomliszt
Ezt a mennyiséget bekevertem és összese 4 darab vastag palacsintát sütöttem belőle.

Túrótöltelék:
fél kiló félzsíros tehéntúró
3 evőkanál tejföl
1 kiskanál só
1 kiskanál őrölt édes paprika
csipet őrölt kömény
1 közepes lilahagyma apróra felkockázva
Összekevertem, kóstolással még utána ízesítettem

Palacsintákba
10 deka uzsonnasonka
10 deka reszelt trappista sajt

A még langyos piskótát a papírral néhányszor ki-be csavartam, majd rákentem a túrótölteléket.
Rákenem a túrókrémet
Megtöltöttem a palacsintákat, majd felgöngyöltem őket.
Palacsinta sonkával, sajttal
Mindegyik felgöngyölt palacsintának levágtam mindkét végét (ezeket azonnal meg is ettem) és egy sorban a túrótöltelékre helyeztem őket, majd felcsavartam az ekkor még langyos piskótát és hideg helyiségben kihűtöttem.          
Kész a rolád
Szeletelés után csípős pirosarannyal díszítettem, de szerintem önmagában is dekoratív.
Na és milyen finom volt! Aki szereti a spenótót, sonkát, túrót, az ki ne hagyja!                 
Megköszönöm Danielának az ötletadó receptet! Nézzétek meg az övét is, érdemes!
Ez a süti előételnek is megfelel szerintem egy ünnepi étkezéskor, de mi csak két étkezés között uzsonnafélére ettük.
Felszeletelve
Még annyi, hogy az ajvárról azt se tudtam micsoda. Természetesen utánajártam: paprikából, padlizsánból és fokhagymából készített mártás. Házilag is elkészíthető. Most, hogy már tudom, feltétlenül ki fogom próbálni.          

30 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Gasztromanó, köszönöm!
      Valamiért nem tudok kommentet hagyni nálad, pedig meg akartam dicsérni a Rákóczi túrósodat.

      Törlés
  2. Ahogy megláttam ezt mondtam:"Hát ez nem semmi?" Csodálatosan kitaláltad annyira jól mutat az íze is biztosan nagyon finom. Egy a problémám a spenótot nem szeretem, de biztos hogy megkóstolnám!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Spenót nélkül is elkészíthető.

      Törlés
  3. Gratulálok Marisz!! Ezt aztán rendesen feltekerted:))Imádom az ilyen jellegű ételeket!!Nagyon csinos lett!

    VálaszTörlés
  4. Ez igazi, férfiaknak való süti, semmi cukor, csak a lényeg :)) Páromnak tuti tetszene.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tejszínhab, ha tetszene a párodnak, készítsd el neki!

      Törlés
  5. Te aztán felcsavartad....az érdeklődést is! Szeretek néha hidegtálat készíteni otthoni vendégváráshoz, legközelebb ilyen tekercs tuti lesz a tálamon, köszönöm! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teller-cake, örülök hogy tetszik! És várom a bejegyzést majd a tiedről.

      Törlés
  6. Nagyon ügyes vagy, szuper guszta lett!

    VálaszTörlés
  7. Szuperül néz ki! Én nem vagyok nagyon spenótos de ebből biztos kérnék :)

    VálaszTörlés
  8. Ez valami isteni!!! :) ügyes vagy!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Millye! Szerintem te ügyesebb vagy nálam.

      Törlés
  9. Micsoda pompás tekercs!Szívesen megkóstolnám...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Illéskrisz! Ha szívesen megkóstolnád, készítsd el, és kóstolgasd el! És mutasd meg nekünk is!

      Törlés
  10. Eszméletlen jó !!! Lehet egyszer belevágok :)

    VálaszTörlés
  11. Köszönöm, Viki! Nyugodtan vágj bele, biztos neked is jól sikerül!
    Egyébként a blogger néhány napja nálam is hülyélkedik.

    VálaszTörlés
  12. Nagyon ötletes, kreatív és gyönyörű:) Na és spenótos, imádom. Nagyon jól feltekerted, szuper lett:)

    VálaszTörlés
  13. Tényleg szuper, én is valami zölddel készülök!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Erika! Várjuk a te "zöldedet" is.

      Törlés
  14. Hűűűha jól felcsavartad:))))) Nagyon érdekes,kreatív!!! És biztos h fincsi is:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Judóca! Mindnyájunknak ízlett.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...