Összes oldalmegjelenítés

2013. március 29., péntek

Kelt kakaós-mazsolás kuglóf

Nagypénteken a halászlé után mindig valamilyen kuglófot szoktam sütni. Most Limara kelt kuglófját választottam, és nem csalódtunk benne,nagyon-nagyon finom volt!
Kakaós-mazsolás kuglóf

Hozzávalók:
  • 1,5 dl langyos tej
  • 15 dkg olv. vaj
  • csipet só
  • 10 dkg cukor
  • 1 citrom vagy narancs héja
  • 2 tojás
  • 1 tk. vanília kivonat
  • 50 dkg liszt
  • 3 dkg élesztő
Egyik felébe:
  • 2 ek. kakaópor
  • 5 dkg mazsola
Én a kenyérsütő géppel készítettem a tésztát. Akinek nincs, az a szokásos módon dagassza be.
A megfelelő sorrendben -előbb a folyadékok, majd a liszt,a liszt tetejére rámorzsoltam az élesztőt - a kenyérsütő tartályába raktam a hozzávalókat és a géppel megdagaszttattam. Kivettem, ketté osztottam, s az egyik felébe beledolgoztam a két kanál kakaóport, melyet én kis vízzel előbb símára kevertem. A melegvízben megmosott mazsolát lecspegtettem és lisztbe forgatás után szintén a tésztába dolgoztam. Ezután kelesztettem külön edényben a kétféle tésztát. Miután duplájára kelt, először a fehér tésztát lisztezett deszkán téglalap alakúra kinyújtottam, majd a kakaósat erre helyezve nagyjából akkorára nyújtottam, mint az alatta levő fehér. Együtt bejgliszerűen feltekertem őket, majd két végénél fogva ellentétes irányba megcsavartam, így raktam koszorú szerűen a kuglófsütőbe.
Míg duplájára kelt, előmelegítettem a sütőt 180 fokosra és alsó-felső lángon 45 percig sütöttem, majd a sütőt elzárva még öt percig bent hagytam. Félidőben a tetejét letakartam fehér papírral.
A  formábam hagytam kihűlni.
       

A készítés fázisai 
Öntetet  nem csináltam hozzá, porcukrot készítettem az asztalra tálaláskor, de senki nem kért rá. Éppen megfelelő volt az édessége, gyenge, remegős az állaga, mint amilyet anyukám szokott annak idején a kemencében sütni. Az eredeti recepttől csak annyiban tértem el, hogy nem reszeltem bele citromhéjat, vanília kivonat helyett egy korty rumot tettem bele. 
Gondolom, Limaránál már tele van a padlás köszönömmel, de hát én is csak így tudok hálálkodni neki.
Köszönöm Limara!
               

Tavaly nagypénteken túrós kuglóf volt nálunk.

10 megjegyzés:

  1. Látszik, milyen jó puha és foszlós... nagyon finom lehet. :P

    Szép Húsvétot kívánok kedves Marisz. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Gabriella, Nektek is viszont Kellemes ünnepeket!

      Törlés
  2. Nagyon szép kalácsot sütöttél, biztosan finom is!
    Szép, örömteli húsvéti ünnepet kívánok Nektek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin, viszont kívánom Nektek is!

      Törlés
  3. Hű de szép magas, és foszlós lett! A reggeli kakaóm mellé bármikor elfogadom :)Kellemes ünnepeket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Tejszínhab! Az ünnep Nektek is legyen kellemes!

      Törlés
  4. Nagyon szép kuglófot készítettél! :) hmmmm

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta, fincsi lehet! :) Kellemes, pihentető ünnepet kívánok Nektek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka köszönöm! Viszont kívánok én is kellemes ünnepeket!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...