Összes oldalmegjelenítés

2013. szeptember 6., péntek

Szilvabőr, gyümölcsbőr


Szilvabőr

Nagy divat mostanság gyümölcsbőrt készíteni. Mivel szeretek új dolgokat kipróbálni, nem maradhattam ki ebből se. Most szilvával készítettem el.
Hozzávalók (2 nagyméretű tepsihez):
80 deka szilva (magozás utáni tiszta súly)
fél pohár méz vagy barna cukor
csipet fahéj

A megmosott, kimagozott szilvát lábosba tettem, rászórtam fél pohárnyi barna nádcukrot, 1 teáskanálynyi cimetet, mindent összekevertem és alágyújtottam. Forrás után takarékra vettem a lángot, és fél óra alatt "szottyosra" főztem a szilvát. Majd botmixerrel pürésítettem, és ezt a pürét kétfelé osztva sütőpapírral bélelt nagyméretű tepsikben kiterítettem.
Tepsiben kiterítv a szilvapüré
Ezután 60 fokosra előmelegített sütőbe tettem egymás alá mindkét tepsit, és 6 órán keresztül szárítottam.
A sütő ajtaját egy fakanál nyelével kitámasztottam, hogy a gőz könnyebben tudjon távozni.
Teljesen Illéskrisz tanácsai szerint csnáltam mindent, akitől a receptet hoztam. Bár Édeskonyhánál is megcsodáltam, hagytam kommentet is. mindkét bloggerinának köszönöm a receptet!
Amikor jónak gondoltam lezártam a sütőt és benne hagytam kihűlni az elkészült rágcsálnivalókat.
Fázisok a készítésről
Miután kihűltek, óvatosan eltávolítottam sütőpapírt, ollóval csíkokra vágtam és lazán összekötöttem.
Persze az esedéket elcsemegéztem, és nagyon finomnak találom.
Remélem, az unokáim majd örülnek neki! :)

Ja, és úgy tudom másféle gyümölcsből is készíthető. Tavasszal több blogon láttam eperbőrt, főleg a paleosoknál. Akkor túl macerásnak gondoltam, de mostmár tudom, hogy nem az, biztos megpróbálom én is más gyümölcsből is.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Mivel nagyon bevált a családnak a szilvabőr, több alkalommal készítettem már.
Kipróbáltam birsalmából is, az is nagyon finom lett. A jövőben szándékom van, hogy többféle gyümölcsből is kipróbáljam. Birsalmából ugyanezzel a módszerrel készítettem.
Birsalmabőr
Azt hallottam, hogy dunsztos üvegbe téve légmentesen lezárva hónapokig eltartható. Kipróbálom és majd beszámolok róla.

25 megjegyzés:

  1. Nagyon elvagyok maradva mert én még nem találkoztam ezzel a különleges édességgel. A tehcnikát kicsit tanulmányoznom kéne mert első olvasatra kicsit bonyolúltnak tűnik! Nagyon ügyes vagy érdemes volt kipróbálnod. Unokáidnak biztos fog tetszeni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Én is tartottam tőle, de sokkal egyszerűbb, mint gondoltam. Miután betettem a sütőbe, semmi gondom nem volt vele, szépen megszáradt. kimaradt a bejegyzésből, hogy sütőfüggő lehet, aki nem tudja a hőmérsékletet mérni, inkább épp csak langyos sütőben szárítsa, lehet hogy annak 8 óra kell.

      Törlés
  2. Szuper, ezt én is kipróbálom majd :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon különleges desszertet készítettél, szilvával különösen finom lehet! :) Találkoztam már én vele több blogon, de bonyolultabbnak gondoltam az elkészítését! :)

    VálaszTörlés
  4. Hihetetlen jóóóó! Ügyiiii! :)

    VálaszTörlés
  5. Helyes kis tekercsek és szuper fotók!! Szívesen majszolnám én is..:-P

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm Teller-cake! Készítsd el te is!

    VálaszTörlés
  7. Milyen szép tekercsek lettek! Úgy gondolom, hogy nem csak a gyerekek fogják jóízűen majszolgatni:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm HajniZoli! Nemcsak a gyerekek, de én is nagy élvezettel majszolgatom. Máér a harmadik adag sül, hogy legyen karácsonyra gasztroajándéknak.

      Törlés
  8. De nagyon szépek lettek a tekercseid, finom lehet! Már láttam másoknál is, de én még nem próbálkoztam vele.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin! Ha van szilvád próbáld meg, nagyon finom.

      Törlés
  9. Már elég sok blogon láttam én is, de valami visszatartott, hogy én is elkészítsem. De, ha már Te is azt mondod, hogy nem olyan vészes, lehet a hétvégén neki vágok én is. :)
    Szépek a "szilvatekercsek"! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Okki, csak bátran "vágj neki"! Nekünk nagyon finom!

      Törlés
  10. Drága Marisz! A blogtalin kapott szilvabőr hatalmas sikert aratott, gumicukorfüggő párom odavolt érte, fiam is nagyon szerette, boldogan rágcsálta az ő részét, ám köztudottan gyümölcsfóbiás nagylányom ezt sem kóstolta meg...nem tudja, mit veszített! :D Köszönjük szépen! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dina, örülök, hogy bevált! Bármilyen gyümölcsből készíthető, ajánlom neked is kipróbálásra.

      Törlés
  11. Kedves Marisz! Nagyon ötletes és finom gyümi rágcsálni való! Szerintem gyerekeknek találták ki, és aki kitalálta nagyon kreatív lehetett! Mondjuk ha a birskörtének a héját használom fel, ami a befőttből marad, akkor is lehet bőrt készíteni, vagy csak a teljes gyümölcsből? Köszönöm a választ! Kellemes hétvégét kívánok! Tücsi :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tücsi4 Nem tudom, hogy csak gyümölcshéjból készíthető-e, mert eddig csak a teljes gyümölcsből csináltam. Mivel nem túl drága dolog, egy próbát szerintem megér. Ha van kedved, próbáld ki, és számolj be róla, hogy sikerült!

      Törlés
    2. Szerintem is egy próbát megér. Köszönöm!

      Törlés
  12. Nagyon különleges és finom.Én is készítek ilyet. A befőző automatában vissza maradt gyümölcshús, de bármilyen lekvár alkalmas erre.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen Olgis, az automatázáskor visszamaradt gyümölcsmasszából egyszer már csináltam.

      Törlés
  13. Elkészítettem. Finom lett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Láttam a blogodon Ani! Bebizonyítottad, hogy mirelit gyümölccsel is működik. Köszönöm, és gratulálok hozzá! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...