Összes oldalmegjelenítés

2013. november 9., szombat

Mézes csipkebogyólikőr

Mézes csipkebogyólikőr
Készülnek a finom likőrkülönlegességek karácsonyra. Nem nagy mennyiség készül egy-egy fajtából, de lesz többféle, aztán majd kisebb üvegekbe elosztom.
Most csipkebogyó szezon van, szedtem már én is gyönyörű nagyszemű érett csipkebogyókat. De lemérve alig volt több egy kilónál. Ezzel nem érdemes lekvározni, így hát körbenéztem, mi készíthető még.
A likőr mellett döntöttem (a többi jó lesz teának).
Mézes csipkebogyólikőr
Hozzávalók:
30 dkg csipkebogyó
25 dkg méz
fél liter vodka
A vodkába beleöntöttem a mézet és jól elkevertem.
A csipkebogyókat alaposan megmostam, mindkét végüket levágtam, és ketté hasítottam őket. Dunsztosüvegbe tettem és ráöntöttem a mézes vodkát. Egy hónapig a kamrapolcon érleltem. Időnként felrázogattam, majd a hónap leteltével alaposan leszűrtem. most megpróbálom jól eldugni, hogy megérje a karácsonyt! :)
Érés idején
Egészségünkre!

A receptet Itt leltem, köszönöm!

20 megjegyzés:

  1. Nagyon szép színe van! Biztos finom is:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Aleda! Szép is, jó is! Ajánlom másoknak is!

      Törlés
  2. Biztosan finom.Nálam a menta ázik, nálad olvastam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olgis, nekünk finom! A mentát meg nem tudom eltartani karácsonyig, de még tudok újra csinálni.

      Törlés
  3. Nahát, tele mögöttünk a gátoldal csipkebogyóval, ezt szívesen kipróbálom! Nagyon kíváncsi vagyok az ízére! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsuzsa, ha szereted a csipkebogyó bteát, ezt is szeretni fogod!

      Törlés
  4. Csipkebogyó bort szoktunk csinálni, nagyon finom, egy év után sötétedik a színe és az íze! senki nem mondaná, hogy nem tokaji aszút kortyolgat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin, biztos finom a csipkebogyó bor is, szívesen megkóstolnám, de a készítésére nem vállalkoznék.

      Törlés
  5. Hát ez biztos, hogy finom:)

    VálaszTörlés
  6. Válaszok
    1. nem túl erős, és egyszerre kevés is elég belőle. :)

      Törlés
  7. Ezt érdemes lenne elkészíteni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gerdi, még lehet csipkebogyót szedni, karácsonyra elkészülhet!

      Törlés
  8. De szép lett a likőröd! Nálunk is készülnek....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin! Csak érje meg a karácsonyt! :)

      Törlés
  9. Szuperjóó, imádom! :) Jövőre bevállalom, idén sajna nem fér már bele...

    VálaszTörlés
  10. Ildikó, tényleg nagyon finom!

    VálaszTörlés
  11. A színe gyönyörű.:) Csipkebogyóbort a szomszédasszonyom szokott készíteni, de likőrt még nem hallottam. Biztosan finom, jó kis téli-karácsonyi ünnepi itóka.:))

    VálaszTörlés
  12. Tücsi, az íze is remek! Megkóstoltattam két barátnőmmel, odavoltak érte.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...