Összes oldalmegjelenítés

2014. április 11., péntek

Túrókrémes epertorta a fiam 42.szülinapjára és a 16. Blogkóstolóra

Túrókrémes epertorta
Vea a háziasszonya a mostani Blogkóstolónak. Páromul Gerdit, a Gerdi süti blog íróját sorsolta.
Gerdi blogját már régóta ismerem, nagyon jónak tartom, ezért volt nehéz a választás, hiszen legszívesebben mindent megsütnék sorban, ahogy a receptjei következnek! :)))
De most valahogy a körülmények összeesküdtek ellenem. Engem most kapott el a nátha, és talán a szeszélyes áprilisi időjárás miatt kicsit nehezebben tudok kikeveredni belőle, mint egyébként.
Így hát nemigen van kedvem a napi főzésen túl időzni a konyhában, de a fiam születésnapjára mindenképpen torta dukál a napján. Elhatároztam, hogy Gerditől sütök valamit. Igyekeztem úgy választani, hogy ne legyen túl "munkás", de a fiam ízlésének megfelelő legyen. Biztos vagyok benne, hogy  jól választottam.
Túrókrémes epertorta:
Piskóta hozzávalói:
  • 2 tojás
  • 2 evőkanál víz
  • 1 mokkáskanál sütőpor
  • 4 evőkanál cukor
  • 4 evőkanál liszt
A piskótához a tojásokat szétválasztottam. A fehérjékből a cukor egyharmadával kemény habot vertem, a többi cukorral pedig jól kihabosítottam a tojássárgákat, kétszerre hozzáadva a 2 kanál forró vizet. A lisztbe belekevertem a sütőport. A tojáshabot kanalanként a liszttel felváltva kevertem a cukros tojássárgákhoz. A masszát sütőpapírral bélelt 23 centi átmérőjű kerek formába öntöttem és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt   alsó-felső lángon megsütöttem.
Krém hozzávalói:
  •  25 dkg eper
  • 25 dkg tehéntúró 
  • 3 evőkanál cukor
  • 2 dl tejszín
  • 1 csomag habfixáló 
  • 1 csomag piros tortazselé

Félzsíros tehéntúrót használtam 40 dekát, állati tejszínt 2,5 dl-t és 50 deka epret.
A túrót 3 ek porcukorral meg 4-5 szem apróra vágott eperrel géppel jól kikevertem.
A lehűtött tejszínt lehűtött edényben 3 ek pocukorral és egy kis csomag habfixálóval sikerült kemény habbá vernem! (Vállveregetés magamnak, mert a tejszínfelverés nálam a mumus! )
Összekevertem az epres túróval.
Torta összeállítása:
A kihűlt piskótakarikát két lapba vágtam. visszaraktam a tortakarikába az egyik lapot és megkentem a fele krémmel. Ezt kiraktam felszeletelt eperrel, amit beborítottam a krém másik felével, majd ráhelyeztem a piskótakarika másik felét.
Valahogy alacsonynak találtam így a tortát, ezért hirtelen ötlettől vezérelve 4 deci tejben 2 ek kristálycukorral főztem egy eperpudingot és miután kihűlt, a felső lap tetejére kentem.
Így készült
Hűtőbe tettem a tortát. Néhány óra után 1 csomag piros tortazselét 3 deci vízzell feloldottam, 1 percig kevergetve főztem, majd ráöntöttem a torta tetejére.

Leírni tovább tartott jóformán, mint elkészíteni.
Köszönöm Gerdinek a receptet. Mivel a blogkóstoló kiírása a húsvét jegyében történt, feltétele, hogy valahogy kapcsolódjon az ünnephez.
Én ezt a tortát jószívvel ajánlom az ünnepi asztalra, szerintem ott is megállja a helyét. Ki-ki ízlésének megfelelően húsvéti díszítést is tehet rá.
Csak délben fogja megkapni az ünnepelt a tortáját. Remélem, majd kapok szelet fotót róla, azt később felteszem.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Alig tíz napot kellett várni a fotókra. A torta nagyon finom volt, örülök neki!
       

20 megjegyzés:

  1. Hű de finomságos lehet! Isten éltesse sokáig az ünnepeltet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vikvi, a fiam nevében is!
      Örülök, hogy "hallok" rólad, remélem a blogodon is hamarosan jelentkezel! :)

      Törlés
  2. Boldog születésnapot az Ünnepeltnek! :) Mutatós és igen finom tortát sütöttél e alkalomra.
    Mielőbbi gyógyulást neked!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Okki, a fiam nevében is! Talán megmaradok, úgy néz ki javul az állapotom. :)

      Törlés
  3. Csodás a torta! Boldog szülinapot a fiadnak :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tejszínhab, köszönöm, a fiam nevében is! :)

      Törlés
  4. Boldog szülinapot "kisfiadnak", Neked meg jobbulást!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. M@rtikám köszönöm a "kisfiam" nevében is! Remélem, mostmár hamarosan meggyógyulok. :)

      Törlés
  5. Boldog szülinapot a fiadnak, a torta pedig mennyei!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Rita, a fiam nevében is! :)

      Törlés
  6. Isten éltesse a fiadat! A torta gyönyörű lett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin, a fiam nevében is!

      Törlés
  7. Boldog születésnapot a fiadnak :) Igazán szépséges tortával lepted meg :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Millye, a fiam nevében is!

      Törlés
  8. Gerdinél tényleg a bőség zavara van, nehéz egyet választani.
    Neked jobbulást kívánok, a fiadat pedig Istenke éltesse nagyon sokáig :)

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm Janka, a fiam nevében is!

    VálaszTörlés
  10. Gyönyörű lett a torta, boldog szülinapot kívánok a fiadnak:) Jobbulást kívánok, nálunk is mindig tavasszal betegszik le mindenki.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Trollanyu, a fiam nevében is! Ma már jobban éreztem magam, remélem, hamarosan meggyógyulok. :)

      Törlés
  11. Marisz, köszönöm a szép szavakat! Örülök, hogy találtál megfelelő tortát, nagyon szépre készítetted!
    Sok boldog szülinapot a Fiadnak! Néhány hónappal fiatalabb, mint én:-)
    Neked pedig mihamarabbi gyógyulást kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gerdi, köszönöm a dicséretet, a jókívánságot pedig a fiam nevében is!
      Én mindig nagyon szívesen tanulok a nálam fiatalabb bloggerináktól, sőt nagyon örülök, hogy a fiatalok között is ilyen sokan szeretnek otthon sütni-főzni. A torta nagyon nagy dícséretet kapott a fiaméktól. Mégegyszer köszönöm a receptet! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...