Összes oldalmegjelenítés

2014. augusztus 2., szombat

Citromos-kókuszos pöfeteg keksz

Citromos-kókuszos pöfeteg keksz
Már van a blogomon kétféle pöfeteg keksz, egy csokoládés, meg egy kakaós, most tehát citromosat készítettem. A receptek hasonlóak, de azért mindegyiknél van egy kis eltérés.
Citromos-kókuszos pöfeteg keksz
Hozzávalók:
6 deka margarin (szobahőmérsékletű)
15 deka cukor
24 deka liszt
2 tk sütőpor
csipet só
1 citrom lereszelt héja
2 tojás
9 deka kókuszreszelék
3 ek porcukor a forgatáshoz
A margarint a cukorral kikevertem, majd tovább kevertem a tojásokkal.
A lisztbe belevegyítettem a sütőport, sót, a reszelt citromhéjat meg a kókuszreszeléket, és fokozatosan hozzákevertem a tojásos margarinhoz. Egy kissé lágy tésztát kaptam, amit egy órára hűtőbe tettem. 
Diónyi gombócokat formáztam, amiket sütőpapíros tepsibe sorakoztattam, egymástól kissé távolabb. Kétszáz fokra előmelegített sütőben alsó-felső lángon 25 perc alatt megsütöttem. Más sütőben másképp sülhet, eredetileg 180 fokon 20 perc elég neki, de az én sütőm már régi. Sülés közben megrepedeztek.
26 darab lett ebből a tészta mennyiségből
Van, aki úgy szereti ezt a fajta kekszet, hogy a külsejét gyorsan süti, a belsejét pedig lágyra hagyja.
Én szeretem a belsejét is megsütni, amint látszik is a félbeharapott kekszen.
Finom volt!
Ez a recept több helyen megtalálható a neten, de én Évánál találtam, köszönöm neki! Éva írta, hogy kevesebb cukorral készítette, azt hiszem, legközelebb én is csak 10 dekát teszek, nekem kicsit édes volt.

10 megjegyzés:

  1. Szépek lettek és finomak :) Szeretem ezt a fajta kekszet variálni.

    VálaszTörlés
  2. Még sosem készitettem ilyet, de nagyon szépek, citromosan főleg finomak lehetnek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Kati! Javaslom, hogy próbáld ki!

      Törlés
  3. Hova lett a megjegyzésem? Szóval ezt én is gyakran készítem és nekünk ez jobban bejött mint a csokis! :-P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa! Dorka unokám ezt nem "csípte", de rajta kívül mindenki szerette.

      Törlés
  4. Megakadt a szemem rajta,finom lehet,főleg hogy citromos,én sem készítettem ilyenfajta kekszet,itt az ideje,viszem a receptet,köszi:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vigyed Rozi, biztosan szép lezs a tied is!

      Törlés
  5. A citromos ízt imádom a sütikben!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is imádjuk a citromízt szinte mindenben. De most narancsra cseréltem a citromot, és azzal is nagyon finom!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...