Összes oldalmegjelenítés

2015. szeptember 14., hétfő

Piskótacsigás meggyes túrótorta

Piskótacsigás meggyes túrótorta
Tészta hozzávalói:

6 tojás
6 ek.cukor
6 ek.liszt
2 ek.rum
3 evőkanál olaj
kenéshez meggylekvár
Az egész tojásokat a cukorral nagyon habosra keverjük  robotgéppel. Beleöntjük az olajat, a rumot, majd fakanállal belekeverjük a lisztet is.
Sütőpapírral bélelt tepsibe (30 X 40 cm) simítjuk és előmelegített sütőben 180 fokon 10-15 perc alatt megsütjük. Kivesszük, egy konyharuhára fordítjuk, lehúzzuk a sütőpapírt róla, és még melegen megkenjük meggylekvárral, feltekerjük és félretesszük hűlni.


Túrókrém hozzávalói:
25 dkg mascarpone
25 dkg túró
250 ml tejszín habbá verve
1 nagy doboz 20 %-os tejföl  (450 gr.)
reszelt citromhéj
1 tk.vaníliakivonat
cukor ízlés szerint
1 zacskó Horvát Rozi zselatin (25 gr.)
A mascarponét, túrót, tejfölt az ízesítőkkel és cukorral összekeverjük ,utoljára megy bele óvatosan a tejszínhab. A zselatint egy kislábosban 4 ek. vízben feloldjuk, óvatosan melegítve, majd levéve a tűzről hozzákeverünk kanalanként 5 evőkanálnyit a túrókrémből.
Ezt a  többi krémhez adjuk, gyorsan összekeverve a robotgép habverőjével.

Meggyes réteg:
60-70 dkg meggyet kis cukorral, citromhéjjal, őrölt fahéjjal 1,5 dl vízben felteszünk főni. Két ek. étkezési keményítőt elkeverünk fél dl hideg vízben, ezt a meggyhez öntjük és  besűrítjük vele.
Ez a recept  Moha oldalán tetszett meg. Én azért kicsit változtattam rajta.
A piskótatekercsnek megsütöttem a hat tojásos piskótát, majd melegen feltekertem és hűlni hagytam.  Mivel az idén nem főztem meggylekvárt, a következő módon oldottam meg.
Meggyes krém:
2 üveg kimagozott házi meggybefőtt
2 zacskó vaníliás pudingpot
befőttlé - szükség szerint
Egy lábosba tettem a a kézimixerrel összezúzott meggybefőttet, rászórtam a pudingporokat, kb 2 deci befőttlével felöntöttem, majd közepes tűzön főzni kezdtem állandóan kevergetve. Megkóstoltam, 1 kanál porcukrot tettem bele, és még kellett befőttlét is önteni, mire lekvár állagúra besűrűsödött.
Kihűlt állapotban kentem meg vele a szintén kihűlt piskótalapot.
A túrókrémet is másként készítettem.
Túrókrém:
fél kiló túró
1 nagy pohár tejföl (370 gramm)
20 deka mascarpone krém
3 deci habtejszín(Hulala)
6 evőkanál porcukor
1 ek vaníliakivonat
20 gramm étkezési porzselatin
A túrót, tejfölt és a mascarponét összekevertem, beleadtam a vanília kivonatot és az 5 ek porcukrot (kézimixerrel). A tejszínt 1 ek porcukorral kemény habbá vertem, és fakanállal óvatosan a túrós elegyhez kevertem.
A zselatinport  4 ek vízben felduzzasztottam, majd lassú tűzön forrpontig melegítettem. A tűzről levéve kanalanként hozzákeverte 4 kanállal a túrókrémből, majd a többi krémhez öntöttem és robotgéppel összekevertem.
A torta összeállítása:
A piskótatekercset 1 centi széles szeletekre vágtam. Egy 26 cm átmérőjű kapcsos tortaforma aljára sütőpapírt tettem. A meggyes piskótaszeletekkel először körben az oldalát, majd az alját is kiraktam.
Beleöntöttem egy réteg túrós krémet, amire öntöttem egy réteg meggyes krémet, majd ismét túrós, meggyes, utoljára túrós krém került és egy éjszakára mehetett a hűtőbe.
Így készült
Mivel a menyem nagymamájának a születésnapjára készítettem, csokidarából rászórtam az évszámot. Néhány szem amaréna meggyel és mentalevéllel díszítettem, mivel 30 kilóméteres szállítást is ki kellett bírnia nem dekoráltam túl. Néhány évet negelőlegeztem a nagymamának, a gyertyát felrakva 98 -ast láttunk. :)


Persze hogy fordítva raktam fel a gyertyát! :)
Az ünnepelt nagymama.                    Egyik dédunokája segít elfújni
Tizenkilencen ültük körül az ünnepi asztalt  a kiskőrösi Kurta Kocsma Étteremben,  ahol igen ízletes és bőséges ebéddel ünnepeltünk. Most mégsem az ételekről szólok, hanem a különleges környezetről. Nem tudom terasz, vagy télikert? Kellemes kis tó, díszhalakkal, körben virágokkal és érő citrom, mandarin valamint banánfákkal. Már maga a hely elbűvöl, a finom fogások és az előzékeny kiszolgálás emlékezetesebbé teszi ezt a szép napot.

Isten éltesse sokáig az ünnepeltet! Köszönöm Mohának a receptet, nagyon finom volt a torta. Szelet képet majdnem elfelejtettem, az utolsó falatokról azért készült.



8 megjegyzés:

  1. Nagyon szép torta! :) Finom lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vanilin4 Nagyon finom volt! :)

      Törlés
  2. Nagyon szép és igen finom tortát készítettél! Jó egészséget kívánok az ünnepeltnek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves vagy Éva, köszönjük a nagymama nevében is! :)

      Törlés
  3. Fantasztikus harmónia, boldogságot az ünnepeltnek! :-)

    VálaszTörlés
  4. Nagyszerű - azt a szép szeletet én is elfogadtam volna :)) Boldog szülinapot az ünnepeltnek ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves vagy Habocska! Köszönjük szépen! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...