Összes oldalmegjelenítés

2015. október 24., szombat

Lajcsi szelet a 25. Blogkóstolóra

Lajcsi szelet fehércsoki mázzal
Ennek a bejegyzésnek semmilyen gazdasági, bűnügyi, vagy bulvár jelleget nem kell tulajdonítani.
Hogy éppen most  ezt sütöttem, annak az az apropója, hogy a Blogkóstolón ezt a süteményt választottam  a kisorsolt párom blogjáról.
A Blogkóstoló a gasztrobloggerek kedvenc játéka, amelynek a lényege, hogy egymás blogjáról sütünk, főzünk, kóstolgatunk.
A mostani forduló háziasszonya Xsara, aki Ildikót sorsolta páromul. Ildikó tortás blogot ír (meg befőzést, meg intelligens kuktásat)...:)
Na, milyen az, amikor két tortás összetalálkozik???
Hát olyan, hogy én már nem tortát választottam, mert a burkolt torták iránti függőségem elmúlt...(egyébként ismerem a szabályt, hogy "hát"-tal nem kezdünk mondatot...:D)
Pedig Ildikó szuper tortákat kreál, érdemes a fenti linkre rákattintva nézelődni nála.
Tehát következzen az Ildikó szóhasználatával "egyszerű mezei"-nek nevezett Lajcsi szelet.
Tészta hozzávalói:
30 deka porcukor
3 egész tojás
3 ek méz
10 deka olvasztott margarin
60 deka liszt
3 ek holland kakópor
másfél teáskanál szódabikarbóna
Töltelék hozzávalói:
2 vanília puding 
6 deci tej
1 puncs puding
3 deci tej
30 deka porcukor
37,5 deka RAMA margarin
Tetejére:
20 deka fehércsoki
5 deka vaj
A tésztához a margarint kislángon olvadni tettem. Beleadtam a porcukrot, a mézet, a tojásokat, kevergetve összemelegítettem, míg minden elolvadt. Levettem a tűzről és fakanállal kevergetve beledolgoztam a lisztet, amelybe előzőleg belevegyítettem a szódabikarbónát és a kakóport. nekem kicsit lágy lett a tészta (elég nagyok voltak a tojások), kellett még hozzá 2 kanál liszt. Két órára hűtőbe tettem, ha kicsit meghűl, könnyebb nyújtani.
Sütőpapírt tepsi nagyságúra kiszabtam 4 egyformát, mert 4 lapot kell sütni. A négyfelé elosztott tésztát a sütőpapírokon nyújtottam ki(szükséges volt lisztezni), és a sütőpapírral együtt áthúztam egy tepsi hátuljára, így sütöttem meg 180 fokosra előmelegített sütőben, egyenként jó 8-10 perc alatt. Ügyelni kell rá, mert könnyen megég!
Egy-egy lap mérete 29x23 centi nagyságú volt. 
A krémhez a vaníliapudingokat a 6 deci tejben, a puncspudingot a 3 deci tejben főztem meg.
A margarint habosra kikevertem a porcukorral, majd 1/3-adát a puncspudinggal,  2/3-adát a vaníliás pudinggal kevertem össze. A lapokat úgy töltöttem meg, hogy alul-felül vaníliás, középen puncsos krém legyen. Egy éjszakát hűvös helyen állni hagytam, hogy "összeérjen".
Másnap bevontam a tetejét vajjal megolvasztott fehércsokival.
Néhány fázisfotó a készítésről

Körben levágtam a széleit, és kivágtam egy 20x20-as négyzetet, mert ezt vittem tortának a nővéreem születésnapjára.
Bolti csokiszívecskékkel, ostyavirágokkal kicsit feldíszítettem.
"Lajcsi szelet "tortásítva"

Annak idején mikor Ildikó posztolta ezt a süteményt, én hozzászóltam - kicsit meg is sértettem vele Ildikót. Azt kifogásoltam, hogy nem elég színes. Mert láttam az interneten több képen ezt a süteményt, amelyeknek erősebb sárga illetve rózsaszín színei voltak, mint az övének. Mostmár tudom, hogy, ez csak plusz színezéssel, vagy jó fotótechnikával érhető el. Ha a pudingporokat csak úgy megfőzzük, mindegyiknek halvány színe lesz.
Nekem mutatósabb ez a sütemény erősebb színekkel, ezért színeztem a krémeket. De nem szívesen használok ételfestéket, tehát kurkumapor és cékla a természetes ételfestékeim.
A sárga krémhez 2 mokkáskanál kurkumaport hozzákevertem. A színét élénkíti, az ízét nem befolyásolja jelentős vagy negatív mértékben.
A rózsaszínhez a pudingkrémhez kimért tejből elvettem egy decit, sajtreszelőn belereszeltem 1-2 dekányi friss céklát, és pár percig állni hagytam, majd a többi tejhez hozzászűrtem és ebben főztem meg a pudingot.
Céklával és kurkumaporral színeztem
Most pedig a fehércsokoládé mázról néhány mondat. A legtöbbször étcsokival vonják be ezt a süteményt, de mivel Ildikó fehércsokival csinálta, én is azzal akartam. Ildikó 30 deka fehércsokoládét 300 ml tejszínnel felolvasztva vonta be a tetejét. Azonban nem volt vele elégedett, mert nem dermedt meg kellőképpen. No, én úgy gondoltam, hogy másképp csinálom.
Öt deka vajat egy edényben a tűzhelyre tettem és a legkisebb fokozaton felolvasztottam, majd beledobtam az összetördelt fehércsokoládét és állandóan kevergettem míg a csoki is elolvadt. Nehezen olvadt el, és valószínűleg kevés volt hozzá az 5 deka vaj, mert tömény volt és gyorsan kötött. Nem tudtam szépen elteríteni a sütemény tetején, próbáltam szilikonecsettel áthúzni, de nem segített a helyzeten, ahogy a tortán látszik is. Tehát nem lett sima, fényes, amikor teljesen megszilárdult, akkor pedig nehezen lehetett úgy szeletelni a süteményt, hogy a csoki ne törjön össze rajta.
Ildikó változata szerencsésebb lett volna. Ezen a módon biztos, hogy máskor nem csinálom, mert a fehércsoki (ami nem is igazi csoki) nehezebb eset mint az étcsoki.
Mindent összegezve ez a sütemény nagyon finom és kiadós.Mutatós is, a magassága pedig 6 centi.
Tortának is bevált, a nővéremék örültek neki. 
Ez jó, tanulságos "kóstolás" volt, köszönöm Ildikó!
Még egy mondat: a nővérem lánya is sütött egy tortát az édesanyjának, és ahhoz képest hogy ő ritkán vetemedik ilyesmire, a torta szép is volt, meg finom is. :)
Olga csokitortája még a dobozban

3 megjegyzés:

  1. Húú, nagyon finomnak tűnik! Külön tetszik, hogy természetes színezéket használsz hozzá :)

    VálaszTörlés
  2. Csak nyelek nagyokat! :))

    Indítottam egy új játékot, kukkants be hozzám, örülnék ha csatlakoznál! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...